בארץ

ימין על מלא? הממשלה דווקא הגדילה הסיוע לפלסטינים במאות מיליונים

מה נתניהו היה אומר אילו הממשלה הקודמת היתה מגדילה את התמיכה ברשות הפלסטינית? מסתבר שדווקא ממשלת הימין העניקה לה תוספת תקציב של כ-350 מיליון שקל
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
שרי ממשלת ה"ימין על מלא" לא מפסיקים להשמיץ את הרשות הפלסטינית על כך שהיא משלמת כספים לאסירים ביטחוניים, וחלקם קוראים לפרק אותה. אלא שאחרי העברת הרכבים המשוריינים - מסתבר שדווקא הממשלה הזו גם הגדילה משמעותית את הסיוע הכספי לפלסטינים מאז כינונה.
"ישראל היום" חשף הבוקר כי לראשונה מאז 1994, ממשלת ישראל קיצצה לאחרונה ב-50 אחוז את גובה המס על הדלק שהיא גובה מהרשות, והוא עומד כעת על 1.5% בלבד. הדבר פורסם ע"י מתאם פעולות הממשלה בשטחים, והקיזוז חוסך לרשות כ-80 מיליון שקל בשנה.
 
בנוסף, ישראל סייעה לפלסטינים בהקלות בסך כ-270 מיליון שקלים מתחילת השנה, על ידי הגדלת תשלומי המסים לרשות. את ההחלטה על קיצוץ מס הדלק קיבל רה"מ נתניהו, ואישר שר האוצר סמוטריץ' עקב לחץ מצד ארה"ב. ממשל ביידן טוען כי הרשות הפלסטינית נמצאת על סף קריסה כלכלית ודוחק בישראל לסייע לה כדי למנוע זאת.
באחרונה פורסם כי על רקע הסכם הנורמליזציה הצפוי עם סעודיה, מתכנן מחמד בן סלמאן להשיב את הסיוע הכספי שלה לרשות הפלסטינית, שנחתך באופן משמעותי לפני שמונה שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה